about  /   archives  /   contact  /   subscribe  /   twitter    
Share this entry
Make this entry better

What are we missing? Is there a key link we skipped, or a part of the story we got wrong?

Let us know — we’re counting on you to help Encyclo get better.

Put Encyclo on your site
Embed this Encyclo entry in your blog or webpage by copying this code into your HTML:

Key links:
Primary website:
usnews.com
Primary Twitter:
@usnews

U.S. News & World Report is an online consumer news magazine owned and edited since 1984 by real estate and publishing mogul Mortimer Zuckerman.

U.S. News was formed in 1948 from a merger between a weekly newspaper called the United States News and a magazine called World Report. It was a newsweekly similar to Time and Newsweek until the mid-2000s, when a series of changes turned it into a consumer guide publication. It consistently lost money for its last decade in print, but became profitable after it switched to an all-digital format. Nearly half of its revenue comes from online advertising, with the rest from data sold to institutions, licensing fees, conferences, and occasional print special editions As of late 2012, U.S. News had 180 total employees.

The publication is known for its consumer oriented list of institutions like colleges and hospitals, an aspect that accounts for much of its online traffic and one it has emphasized in recent years. It also sells its college guide data directly to colleges and universities.

U.S. News dropped its publishing cycle to biweekly in mid-2008 and then again to monthly later that year. In December 2010 it became online-only and ceased publishing the title monthly with the exception of single-topic special issues. It launched a paid iPad edition in 2011.

 

Peers, allies, & competitors:
Recent Nieman Lab coverage:
Sorry, no stories found.

Recently around the web, from Mediagazer:

Primary author: Mark Coddington. Main text last updated: November 1, 2012.
Make this entry better
How could this entry improve? What's missing, unclear, or wrong?
Name (optional)
Email (optional)
Arizona Guardian logo

The Arizona Guardian was a subscription-only news site that covered Arizona state politics. It stopped publishing in June 2012. The site was founded in January 2009 by former employees of the East Valley Tribune, and its initial funding was provided by local political consultant Bob Grossfeld, the site’s publisher. The Guardian had three editorial employees. The Guardian was available only…

Put Encyclo on your site
Embed this Encyclo entry in your blog or webpage by copying this code into your HTML:

Encyclo is made possible by a grant from the Knight Foundation.
The Nieman Journalism Lab is a collaborative attempt to figure out how quality journalism can survive and thrive in the Internet age.
Some rights reserved. Copyright information »